Run together

14 december 2019 - Kathmandu, Nepal

Zaterdag staat in het teken van inkopen. We hebben bewust niet al onze spullen in Nederland aangeschaft om zodoende de lokale economie te stimuleren. Vanaf 11.00 uur is het winkel in en winkel uit om uiteindelijk om 20.00 uur ons weer te melden bij OK2R (dank Chantal voor de tip in de reactie). Binnen twee dagen al uitgegroeid tot de favoriete (Vegan/Vega) eetgelegenheid van de jongens in Thamel. Vraag is natuurlijk wat er voor 11.00 gebeurde en dat hangt weer samen met een tik van Mark met vakanties.

Al vroegtijdig struint hij dan het wereldwijde web af op zoek naar combimogelijkheden van triathlon- of hardloopwedstrijden en buitenlandse verblijven. Een crosstriathlon (de enige en wellicht ook eerste) in Pokhara komt twee weken te vroeg, een trailrun (weer in Pokhara) op de dag van de vlucht naar Lukla. Maar een Run Together ter gelegenheid van Wereld Gehandicapten Dag vindt plaats op 14 december in Kathmandu. Een 5K door de straten van de stad (oppassen voor de vele kuilen) met een kleine 500 deelnemers. Bijzonder om deel te nemen, ook al is het na 20 minuten alweer voorbij. Enige geluk is dat de wedstrijd ruim anderhalf uur later begint dan aankondigde op Facebook.