Daarheen en weer terug

23 december 2019 - Solukhumbu, Nepal

Deze day after was het plan om zo veel mogelijk meters te dalen. Binnen de grenzen van wat Miriam aankon. Het werden 850 meters tot Orsho, een plaatsje dat bestaat uit één huis (lodge) in the middle of nowhere.

Wat valt er te verhalen over ‘daaldagen’? Ze zijn in elk geval minder heroïsch. Op het gevaar af dat je je niet meer realiseert dat je in zo’n prachtig deel van de wereld bent. En dat dat een voorrecht is. Ook is het moeilijker om om je heen te kijken. Het tempo ligt hoger en elke stap vraagt veel concentratie door de rotsen en verijste sneeuw. Gelukkig is Ritse degene die regelmatig stilstaat om foto’s te maken. Daar is het dan ook een uitgelezen, want stralende dag voor.

Nu we bezig zijn met onze terugkeer naar de bewoonde wereld, gaan onze gesprekken steeds vaker over straks. We hebben een dag minder nodig gehad, doordat we gisteren in één dag op en neer zijn gegaan naar EBC. Zullen we langzamer naar Lukla gaan? Of deze ‘bonusdag’ inzetten als een extra dag in Kathmandu? Maegh denkt mee en belt morgen (dan is er weer bereik) of het mogelijk is om de terugvlucht van Lukla naar Kathmandu met een dag te vervroegen.

Eerst maar zorgen dat we in Lukla aankomen. Gelukkig zal met het dalen de dag- en nachttemperatuur stijgen. Daar kijken we naar uit.

Mooie Kerstdagen!

1. Annette:
    24 december 2019
    Top dat jullie het kamp hebben gehaald! En miriam een hele prestatie om zo ver te komen! Kerstavond zonder stress
    Groet annette
  2. There and back again:
    25 december 2019
    Ook voor jullie hele fijne kerstdagen. We zijn benieuwd naar jullie verhalen uit Sri
    Lanka🎄🔥🎄
  3. Lydia:
    25 december 2019
    Na een paar dagen van radiostilte was het geweldig om jullie verhalen weer te lezen. Wat een enorme prestatie van jullie alle vier. Hopelijk knappen jullie allemaal snel weer op. Vrolijk kerstfeest!
  4. There and back again:
    25 december 2019
    Hoi lieve Lydia, we zijn inderdaad weer dicht bij de bewoonde wereld. Morgen nog een laatste wandeldag naar Lukla. Met onze gezondheid gaat t langzaam beter, ik slik nog heel wat pillen, maar heb meer lucht. We genieten enorm vh prachtige weer, de uitzichten en wandeltochten.Fijne kerstdagen voor jullie ook🎄💕🎄
  5. Peter:
    25 december 2019
    Wat een fantastische, heroïsche tocht... Geweldig gedaan. Een heel mooi kerstfeest daarboven in de sneeuw!
  6. There and back again:
    25 december 2019
    Hoi Peter, dankjewel en voor jullie ook een sfeervolle kerst! Het wandelen zit er voor ons op voor vandaag. We zitten in een mooie lodge in aanbouw met voor het eerst sinds de start van onze trek een heerlijk warme douche..Verder zijn de ruimtes ijskoud, brr, we warmen ons aan een kaars van een kerstboom! Liefs van ons🖐
  7. Peter:
    25 december 2019
    Geniet er maar lekker van, groetjes aan jullie allen!!
  8. Peter:
    25 december 2019
    Ben erg onder de indruk van jullie verhalen en foto's. Ervaringen voor het leven! Nu lekker uitrusten, geniet van de kerst en van elkaar! Groetjes Marianne
  9. There and back again:
    25 december 2019
    Dankjewel!! Dat doen we!! Jullie ook hè, veel liefs van ons🎄💕🎄
  10. Lonny:
    25 december 2019
    Wow wat een verhalen! Gelukkig dat jullie weer op normalere hoogten zijn, maar wat een ervaring! Sterkte met de bewoonde wereld straks en voor nu God Jul (ook vanuit de sneeuw🇸🇪)
  11. There and back again:
    30 december 2019
    Hoi Lon, veel plezier in Zweden hoor! Wij gaan nu op weg naar tropische oorden✈️